Sarmale. Eu zic ca cele mai bune!

Incep cu o declaratie: iubesc sarmalele! Le iubesc gustul, iubesc toate amintirile pe care le evoca, cu bunica mea in bucatarie, cu mese mari, cu brazi de Craciun si oua rosii de Paste, iubesc procesul de asamblare.
Multa lume zice (ironic) ca noi, romanii, nu avem nimic "al nostru" in bucatarie dar eu nu sunt de acord. Avem destule. Si bune. Dar cele mai "romanesti" (lasand deoparte influentele orientale) mi se par sarmalele si iubesc felul in care ma simt asa - parte dintr-o comunitate minunata, de Sarbatori, cand stiu ca in nenumarate bucatarii, cineva baga o cratita aproape identica cu a mea, plina ochi cu sarmale, in cuptor si apoi o scoate aburinda si de desfata cu ele! They bring us all closer together. Cum sa nu le iubesti?

Singurul meu regret e ca le mananc prea rar.

Deci. Despre sarmale sa vorbim!

Inainte de reteta, niste cugetari:

- e bine sa ai varza cu foi subtiri, cat mai intregi si nu prea sarata (daca e prea sarata, cateva ore in apa rece o sa rezolve problema)
- secretul sarmalelor este ceapa. N-ai cum sa pui prea multa ceapa. Fi generos, o sa fie bine!
- in materie de condimente, I like to keep it simple: marar, boia dulce si cimbru. Dar din belsug!
- niste costita afumata si niste sorici imprastiate printre sarmale so sa le duca la the next level
- orezul trebuie sa aiba cu ce fierbe, asa ca e bine sa adaugi 1 ceasca de apa in compozitie, ca sa nu sece si sa devina uscata pe masura ce orezul absoarbe lichidul
- o oala de lut face minuni (eu nu mai am :( )

Cam atat din putul gandirii. Sa trecem la fapte:

Ingrediente:

- 5 cepe mari, tocate marunt
- 2 linguri untura de rata (sau porc)
- 1 kg carne tocata (am folosit amestec de porc cu vita, tocata pe loc de domnul macelar)
- 1 legatura marar
- 1 legatura cimbru (uscat)
- 1 lingurita de boia dulce
- 1 ceasca de orez (150g)
- 1 ceasca apa
- sare & piper

- 2 verze murate, desfacute in foi

- 1 conserva rosii
- 200g costita afumata +/- sorici, taiate feliute
- 3-4 foi dafin

Metoda:


Asta-i toata povestea. Nu e deloc greu, odata ce te prinzi cum sta treaba cu impaturitul. Si rezultatul... ooooo, rezultatul e al naibii de bun!


Cu niste mamaliguta calda si un mot de smantana, sunt e de-a dreptul fabulos!
Sa ne fie de bine!




Etichete: , , , , , ,