ChifteLute MaRinate Gata in 15 MinUte

Reteta asta e inspirata de my first love in materie de bucatareala - Jamie Oliver - si de show-ul lui 15-Minute Meals. Face acolo exact ce zice in titlu - o masa de la cap la coada gata in 15 minute, adica exact atata timp cat ai la dispozitie de multe, multe ori.

Ma cucerisera deja din punctul asta chiftelele de mai jos, dar unde mai pui ca sunt aromate si delcioase si sanatoase si ieftine si guilt-free?





Contin 4 ingrediente mari si late + inca 5 pt mesterit sosul (pt. 4 portii)
  1. 500g carne tocata (de miel, dar poti inlocui dupa pofta inimii cu vita, curcan etc.)
  2. 1 lingurita garam masala (au la mega image, sau inlocuieste-o cu ce combinatie de condimente va place voua, or just skip it)
  3. sare
  4. piper
Toate se amesteca bine-bine, se formeaza chiftelute rotunde, cam cat o nuca de mari si se perpelesc apoi pe foc mediu, in 2-3 linguri de ulei de masline extra-virgin, pana se fac rumene-aurii pe toate partile. Scoate-le sa-si traga sufletul pe o farfurie, si sa purcedem mai departe, la sos!

Mai pune 2 linguri de ulei de masline in tigaie si caleste in el 3 catei de usturoi si 1 ceapa rosie mica, taiata solzisori, timp de 1-2 minute, pana isi lasa toata aroma-cea-fantastica. Adauga 1 conserva de fasole si 300ml pasta de tomate (sau o conserva de rosii de buna calitate)+ sare si piper si lasa sosul sa boboroseasca la foc mic timp de 10 minute. 

Transfera chiftelele inapoi in tigaie, ameteste-le bine prin sos cat sa fie acoperite pe toate partile si mai lasa totul pe foc inca 2 minute, ca sa faca cunostinta cum se cuvine.

In timpul asta pune de-un cus-cus: pune 1 ceasca de cus-cus intr-un bol si acopera-l cu apa fiarta, cat sa-l acopere cu 1 deget. Acopera totul cu un capac si uita de el timp de 5 minute. Da-i lovitura de gratie cu 1 lingura de ulei de masline, zeama de 1/2 lamaie, sare si piper si infoaie-l cu o furculita.
C'est fini!


Serveste chiftelutele pste cus-cus, cu patrunjel tocat din belsug pe deasupra si... papa-bun!

That's all, folks!

{in varianta fara gluten, inlocuieste cus-cus-ul cu quinoa sau orez}

Etichete: , , , , , , , ,