Salata Calda cu Rucola si Pastrama Afumata


Nu ma satur niciodata de salate - daca e pranz, e salata :D Am I not the master of light and healthy? (Va rog sa ignorati uzul excesiv de unt si smantana la cina  :)) )
Ieri vedeta a fost aceasta salata, and if do I say so myself, it was damn delicious!


The cast of characters (pentru 2 persoane) - o caserola de rucola, cateva frunze de salata verde, 2 cepe rosii, 10-12 feliute de pastrama afumata, 2 linguri de seminte de pin, cimbru, 2 oua & 4 felii de paine taiate cubulete (pentru crutoane, ofc :p).



Intai si inatai, am rumenit feliile de pastrama intr-o lingura de ulei de masline pana devin crocante. Le-am scos pe o farfurie, si am pus in tigaie crutoanele. Dupa ce le-am perpelit la foc mic 5 minute erau gata - all nice and crispy.

Le-am pus si pe ele deoparte pe o farfurie, am mai adaugat 1 lingura de ulei de masline in tigaie si cele 2 cepe rosii, taiate in sferturi. Dupa 3-4 minute, am adaugat semintele de pic, cateva frunzulite de cimbru si pastrama+crutoanele inapoi in tigaie. Le-am mai tinut 2 minute pe foc, si gata.

















Mai departe - marea aventura: ochiuri fierte in apa (sau poached eggs - si cum nu am mai incercat niciodata pana acum, am fost foarte mandra de mine ca mi-au iesit :D) Am fiert intr-o craticioara 200 ml apa, am adaugat si 2 linguri de otel alb (sau zeama de lamaie), si cand apa clocotea am dat drumul oului, usurel, in apa. Gata in 3-4 minute. (Procesul explicat mai pe larg - aici)

The final step, sosul: 5 linguri de ulei de masline extravirgin + 2 linguri otel balsamic + 1 lingura mustar de Dijon. Am amestecat rucola si salata cu sosul, le-am pus pe o farfurie, am pus deasupra amestecul de ceapa+pastrama+seminte de pic+crutoane, si on top of that, my glorious poached egg :D



Try it! You will be pleased, I promise :D ...

LATER EDIT: Desi, asa cum zice Bianca mai jos, probabil ca nu e tocmai light, daca ma gandesc mai bine :))

Etichete: , , ,