Tarta cu Ciocolata si Zmeura


Nu mi-a placut niciodata matematica - e prea riguroasa si exacta si nu lasa loc imaginatiei. Probabil de asta nu imi plac nici deserturile alea exacte, de cofetarie, unde trebuie sa masori totul. Eu in bucatarie ma ghidez, in general, dupa principiul "arunca chestii laolalta, gusta, mai adauga cate ceva et voila - papa bun!"


Si tarta asta decadenta este exemplul perfect ca deserturile nu trebuie sa fie complicate ca sa te faca sa te lingi pe degete. Pe cat de simplu e de facut, pe atat e de densa si bogata si delicioasa - un fel de "pacat" culinar :p


Blatul e de cheesecake, numai ca pentru a fi in ton cu tema "ciocolatoasa", am folosit Oreos (250g), maruntiti in robot si amestecati cu 80g de unt topit si 2 linguri de lapte. Am intins maglavaisul in tava de tarta unsa cu unt si l-am copt timp de 15 minute la 180 grade.

In timpul asta am turnat intr-o craticioara 200ml smantana lichida si am adus-o la punctul de fierbere. Am adaugat peste 200g ciocolata amaruie, rupta in bucati, 3 linguri de zahar, 1 lingurita de extract de vanilie si 50ml de whiskey (pentru ca orice desert e mai bun cu puuutin alcool in el, non?). Am mai lasat smantana pe foc mic, amestecand in continuu, inca 4-5 minute, pana ce toata ciocolata s-a topit.

Am turnat ciocolata topita peste blat si am bagat tarta la frigider, unde e musai sa se odihneasca macar 3-4 ore, ca sa se intareasca bine ciocolatoshenia. Inainte sa o tai, am presarat desupra zmeura si asta a fost tot! Ziceti ca nu e cel mai simplu desert ever!


In incheiere, un avertisment: e foooarte greu sa te opresti la o singura felie!


Dar pe de alta parte - ce-i bun si lui Dumnezeu ii place, nu?


Amin!

Etichete: , , , , ,