Prin Praga


M-am intors! In sfarsit! E adevarat, Praga e un oras superb, dar mi-a fost tare dor de casa... Could it be that I'm getting old? Sper ca nu!


A fost o saptamana foarte aglomerata. Primele 4 zile au trecut ca fulgerul, pline de endoscopii si colonoscopii si prezentari de caz. E cam deprimant sa vezi la ce nivel se face medicina in Europa, in comparatie cu tarisoara noastra draga. But anyway...

Ultimele 3 zile le-am pastrat pentru honareala si shopping si facut poze si mancat... mult. Ne-am plimbat ore intregi pe stradutele atat de cochete ale Pragai, cu pauze lungi si dese de baut bere (geniala!).


Despre mancare pot sa va spun ca e buna si multa. Intimidant de multa. Portii imense, stropite din belsug cu bere. Singura problema ar fi ca e asa de satioasa ca recunosc ca nu prea am facut fata (si eu urasc sa las mancare in farfurie). 

In prima seara am fost la taverna soldatului Svejk, care mi-a facut cu ochiul pe blogul Printesei. Decor simpatic, bere ieftina (39 coroane halba de 0,5l) si  mancare buna si muuulta.



Am inceput cu Camambert umpluta cu ardei iute si usturoi si murata, servita cu sos de afine - ceva de vis!


Langa ea, am mai servit si un carnat murat (se pare ca oamenii astia mureaza tot ce prind :p)


Mai departe, am trecut la porcul cu sos de bere, varza calita si galuste, incredibil de fraged - 6 euro. Ce pot face oamenii astia dintr-o bucata de porc e arta, nu gluma!


Cat dspre sfertul de rata rumenita bine, servita tot cu varza calita si galuste - de 3 feluri (10 euro) - nu pot sa spun decat de bine. Frageda, cu pielea crocanta si cu cu un sos demential - mi-a parut rau ca am lasat jumate in farfurie.


Singurul capitol unde  n-as da note mari este serviciul (si asta a fost valabil peste tot, nu doar aici) - chelnerii ursuzi si plictisiti, extrem de atenti sa nu le scape cumva un zambet - nu-mi dau seama care era problema, dar nu te impresioneaza in mod placut.


S-a intamplat ca exact in perioada cat am fost acolo, in piata turnului cu ceas sa se desfasoare un festival culinar!


De la covrigi de toate formele,


la carnati pe gratar serviti cu varza calita si mustar,


la tot felul de cartofi condimentati, pregatiti in tigai de 1 m,


la sunci de porc cat o minge de fotbal, rumenite incet la protap - era ceva de vis (sau cel putin - de un vis al meu).


Cel mai bine a fost ca toate mergeau de minune cu o bere rece, servite pe o banca, la umbra.

Un sfat pe care l-am urmat, si care l-as da si eu acum, e sa incercati macar odata un restaurant mai departat de centru. Mancarea e mai ieftina si mai autentica, si te ajuta sa-ti faci o idee mai clara despre oras si locuitorii lui. Noi am gasit un restaurant langa hotelul nostru (Dahlia Inn, unde am stat cu 60e/noapte, si de care nu am decat cuvinte de lauda).

Am inceput cu o supa de usturoi, care cred ca a fost cel mai bun lucru pe care l-am gustat toata vacanta - fina si aromata si absolut extraordinara


apoi am gustat prima data din gulasul cehesc (5 euro) - o tocanita cu bucati fragede de vita si niste carnati, toate inecate intr-un sos de bere delicios + nelipsitele galusti, desigur.


Daca as mai fi putut - ceea ce nu a fost cazul, mi-ar fi placut sa incerc si un desert - clatitele cu gem de bere(!) sunau tare bine :D Ramane pentru data viitoare

Cam asta a fost Praga - sper sa ma mai intorc acolo! (dar nu singura :p)

Etichete: , ,