Yogurt Cake cu Capsuni

Stiti capsunile alea frumoase de care va povesteam ca le-am luat din piata si nu stiam ce sa fac cu ele? Pai, dupa multe suceli si invarteli, m-am hotarat sa fac ceva nou, "struto-camila": un fel de cheese cake, doar ca in loc sa fac crema cu cheese am pus iaurt.


Nu prea stiam eu ce va iesi, dar s-a terminat cu happy end povestea - a rezultat o chestie racoroasa si usoara, putin acrisoara si nu prea dulce, perfecta pe caldura asta!


So it goes like this: intai am facut blatul din 200g biscuiti divestivi transformati in praf si pulbere in robotul de bucatarie, amestecati cu 110g unt topit. Am intins cu degetele maglavaisul asta in forma de tort si l-am bagat la frigider

Am spalat 1 kg de capsuni si a pus deoparte jumatate - pe cele mai frumoase si prezentabile! Jumatatea care n-a trecut de preselectie a fost tocata in jumatati sau sferturi si presarata deasupra blatului.


Intr-un ibric am amestecat 50ml rom (puteti incerca si cu vodka :D) cu 150 ml suc de portocale proaspat stors si cu 200g zahar tos. Am pus amestecul la foc mic, pana ce zaharul s-a dizolvat si s-a format un sirop gros.L-am lasat sa se raceasca si am purces mai departe catre misiunea "gelatina, bat-o vina!": in alt ibric am inmuiat timp de 5 minute 2 plicuri de gelatina in 200ml lapte rece si apoi am dizolvat-o in bain-marie: am pus ibricul intr-o craticioara cu apa (cat sa ajunga pana la jumatatea ibricului) si am asezat craticioara pe aragaz, la foc mic. Am amestecat incetisor laptele cu gelatina, pana ce gelatina s-a dizolvat de tot (dar aveti grija sa nu infierbantati laptele prea tare pentru a nu inactiva gelatina!)

In timp ce siropul si gelatina se racoreau putin, am batut cu telul 900ml de iaurt  cu 2 lingurite de extract de vanilie. Apoi am turnat peste iaurt siropul de zahar si laptele+gelatina si am amestecat binisor. 

Tot amestecul asta iaurtos a fost turnat peste blatul acoperit de capsuni si a sfarsit in frigider vreo 3-4 ore, pana s-a intarit bine.

The final touch a fost sa asez on top of it capsunile ramase si sa ma minunez de creatia mea!


E delicioasa - va spun! (Alex a zis ca e my best work so far :D)


* Later Edit: E foarte simplu de facut prajitura asta si singurul hop e la pregatirea gelatinei. Gelatina e distrusa la temperaturi mai mari de 60 de grade, asa ca aveti grija sa nu fierbeti laptele in timp ce o dizolvati! (e destul de delicat procesul - studiati bine intructiunile de preparare de pe spatele pachetelului de gelatina). Pe cel folosit de mine spune ca 1 plic incheaga 500ml lichid - daca pe al vostru scrie altfel, faceti ajustarile de rigoare :)

Also, if you're going for "light" si vreti sa folositi un iaurt slab, ar fi o idee buna sa puneti 3 plicuri de gelatina + 300ml lapte, just to make sure. Actually, daca aveti emotii, puteti sa puneti  3 plicuri de gelatina oricum, ca sa scapati de-o grija!

Hope this helps!

Etichete: ,