Pavlova ca la Mama ei Acasa

Normal ca, proaspat intoarsa din Noua Zeelanda, prima prajitura pe care am facut-o sa fie o pavlova.


Nu stiu daca stiati, dar Pavlova e desertul national al NZ. Mult timp a existat o controversa intre NZ si Australia in legatura cu cine a inventat minunatia asta. Numele ii vine de la balerina rusa Anna Pavlova, care a vizitat in 1926 si Australia si Noua Zeelanda si in cinstea careia a fost inventata. Recent, insa, a fost stabilit oficial ca Noua Zeelanda merita toti laurii pentru inventia pavlovei.


In mod ciudat, desert national cum e, pavlova se gaseste foarte rar in restaurantele locale. Am aflat ca asta e din cauza ca e considerat un desert de savurat in familie, si, bineinteles, fiecare localnic sustine sus si tare ca mama/bunica/matusa/sotia lui face cea mai buna pavlova din tara.

Am iscodit cata lume am putut si am incercat sa pun cap la cap toate retelele si sfaturile pe care le-am auzit intr-o varianta à la moi:

Ingrediente: 
Metoda: 

Incingeti cuptorul la 140grade. Tapetati o tava cu hartie-pergament si desenati pe hartie un cerc cam de 20cm diametru (folositi o farfurie intoarsa su susu-n jos).

Bateti albusurile spuma impreuna cu praful de sare, apoi incepeti sa incorporati , lingura cu lingura, cele 220 g zahar, batand in continuare. Cand ati adaugat tot zaharul si s-a format o spuma tare si lucioasa, adaugati si amidonul, otetul si vanilia si mai bateti cateva secunde.


Asezati bezeaua in tava, inauntrul cercului desenat, nivelati bine si bagati-o la cuptor pentru o ora, la 130grade, pana ce exteriorul devine roz-crem palid. Dupa o ora, stingeti focul si lasati-o sa se raceasca in cuptorul cu usa intredeschida, timp de cateva ore.

Bateti frisca bine de tot, impreuna cu zaharul ramas (50g) si asezati-o deasupra belezei. Deasupra asezati fructe dupa pofta inmii.


Serviti repede o portie! Apoi inca una! Si tot asa... :)

Etichete: , , , , ,