Miel Marocan cu Cous-cous si Naut

Aseara m-am intors la prima mea dragoste culinara - Jamie, desigur! Reteta asta e o veche preferata de a mea: miel frecat cu condimente si copt incet la cuptor, si apoi rumenit domol cu cous-cous si un sos de naut si ceapa inabusite in otet balsamic. Extra-yummy - garantez! (initial am invitat prieteni la masa, dar ei nu au putut veni si zau ca tare m-am bucurat ca nu am impartit cu nimeni :))


Fiind vorba despre o mancare slow-cooked am 2 vesti pentru voi: cea buna e ca se face foarte usor si cu un efort minim. Cea proasta e ca e gata cam in 3 ore, deci aveti grija sa nu va apucati flamanzi de treaba :D
Totusi, mai e o veste (nu stiu daca buna sau rea) - cand e gata e asa bun ca nu te mai poti opri din mancat si o sa vrei si a 2-a si a 3-a portie (miracolul slow-cooking-ului!)


The cast of characters:

Am zdrobit in mojar chimenul, coriandrul, feniculul, fulgii de ardei iute, sarea si rozmarinul si am frecat bine de tot mielul cu amestecul asta. Apoi l-am invelit in folie de aluminiu si l-am bagat in cuptorul bine incins, la 180g, sa se coaca incet, vreme de vreo ora.


Cu 15 minute inainte sa fie gata mielul, m-am reintors la datorie si am tocat marunt cele 3 cepe, pe care le-am calit in 2 linguri de ulei de masline, impreuna cu un praf de sare, cimbrul si batonul de scortisoara. Dupa 5-6 minute am adaugat si nautul scurs bine, impreuna cu otetul balsamic. Am lasat sa bolboroseasca incet pana ce totul a scazut si nautul si ceapa au capatat o aroma dulce-acrisoara incredibila :D


Cat despre cous-cous, acolo lucrurile sunt simple: clocotiti supa de pui si turnati-o peste cous-cous, cat sa-l acopere cu vreo 2 degete, acoperiti si asteptati 5 minute, pana ce devine pufos si umflat. In the meantime, tocati fructele uscate, care se alatura cous-cous-ului dupa cele 5 minute, impreuna cu un praf de sare si 1-2 linguri de ulei de masline.

Scoateti mielul din cuptor si lasati-l sa se odihneasca putin. Apoi taiati-l in felii groase de 2 cm si tot ce mai ramane de facut e sa asamblati grozavia:


Intr-o cratita cu fund gros (tuci in cazul meu, pentru ca Le Creusetul mult visat inca nu a devenit realitate..), puneti cam 2/3 din cous-cous. Distribuiti-l cat sa acopere si fundul si peretii cratitei (cam pe 5 cm inaltime). In fantanica asta de cous-cous turnati intai sosul de ceapa + naut, si apoi mielul feliat. Acoperiti cu restul de cous cous, si pe margini asezati jumatati de felii de lamaie (acum va spun ce e si cu lamaia asta :D)

Bagati cratita in cuptor si mai lasati-o vreo ora la foc mic, pana ce mielul e asa de fraged ca se dezintegreaza si cous-cous-ul acoperitor e auriu si usor crocant.


Acum - the final touch - amestecati 200ml iaurt cu un pic de sare si piper si cu miezul lamailor coapte (care devin extrem de dulci si aromate in ora petrecuta in cuptor).

Cu 2-3 linguri de iaurt si cu frunze de patrunjel deasupra e absolut perfect...


...si acum imi lasa gura apa cand ma gandesc!

Etichete: , , , ,