Sicilia - Mamma Mia!

Asta trebuie sa fi fost cea mai relaxanta vacanta de care am avut parte. E drept ca nici nu ne-am propus mare lucru - am avut doar 2 planuri: sa mancam mancare buna si sa cascam gura la frumusetile din jurul nostru, si fiind insotiti de inca 2 foodies in persoanele lui Mazi & Iv, ne-am indeplinit planurile cu mare succes.


4 zile in 3 orase: Catania, Taormina si Siracusa (ficare la 1 ora de mers cu autobuzul de celalalt) la pas usor si fara graba. Fara muzee, recunosc - dar era asa frumos afara ca m-ar fi durut sufletul sa stau intre 4 pereti.

Prima zi: Catania - am stat fix in centru, fix pe strada cu magazine (asta ne-a facut sa ne dedeam o mica partida de shopping in prima seara - dar, zau, daca vedeati ce reduceri aveau oamenii aia acolo, asa faceati si voi :D)



Logic ca am ajuns lihniti de foame asa ca prima opripre a fost la o Pasticcerie, unde, pentru 5 euro de persoana, am gustat cateva din specialitatile Siciliei: arancini - un fel de chiftelute de orez umplute cu sos ragu si mozzarella, canoli - o bunatate de desert facut din alua crocant si umplut cu crema de ricotta si fistic sau de ciocolata si alune (Extra Miam-Miam), diverse placintele umplute cu vinete sau spanac + o bere Moretti, asa de inceput de drum :D 



La cina, we went all out - am mers la o trattorie unde ne-am porcit in toata regula (pe principiul must try everything) - 3 platouri cu antipasti - unul cu seafood, altul cu mezeluri italiene yummy, rosii uscate la soare, masline si mozzarella, si unul cu specialitati siciliene: caponata, melanzane parmigiano si alte bunatati, urmate de primi: un rizotto delicios (desi un pic prea sarat) cu fructe de mare si Pasta alla Norma - pastele tipice ale Siciliei  (cu rosii, vinete si busuioc) si apoi secondi: peste spada la gratar si, desigur, cal - trebuia sa incercam nu? (trebuie sa ma credeti pe cuvant ca erau bune pentru ca in seara aia am uitat aparatul acasa)

A doua zi dimineata - piata de peste din Catania (partea care mi-a placut cel mai mult din toata vacanta) - o piata imensa si extrem de aglomerata si agitata - unde gassesti nenumarate feluri de peste si fructe de mare - toate proaspete, tocmai scoase din garla, multe din ele inca vii, si ieftineeee (cat as vrea sa stau acolo!).

 

Pe langa asta, erau stradute intregi pline cu legume si fructe de toate felurile: portocale rosii de Sicilia (25 eurocenti pe kg), brocoli mov, cel mai frumos sparanghel pe care l-am vazut vreodata, anghinare, rosii din alea adevarate, de gradina, capsuni aromate (70 de centi caserola), zmeura, carnuri -de la cal la porc si miel si gaini, branzeturi, masline, rosii uscate la soare, si inca o tona de alte chestii.


 


A fost o experienta extrem de frumoasa si sunt verde de invidie ca unii oameni au toate astea la indemana si la niste preturi absolut normale, lucruri care la noi sunt considerate fitze si taxate ca atare.

Dupa piata de peste, am luat un autobuz spre Taormina - un orasel asezat in trepte (muuuuuuulte trepte) pe un deal, cu prevelisti minunate asupra Etnei si marii.


Seara, dupa ce ne-am incumetat sa coboram cele 1000 de trepte (nu, probabil doar vreo 300) pana in centrul orasului, am ajuns la o pizzerie ascunsa pe stradute - Pizzeria Vecchia Taormina, unde ne-am delectat cu una din cele mai bune pizze ever!


Cu ciuperci si trufe; cu fistic, smantana si pancetta; cu sparanghel; diavola - a fost pizza all the way.

Mai greu a fost sa urcam scarile la intoarcere - dar am facut-o si pe asta! (cu mare greutate, totusi)



Ultima zi - Siracusa - un orasel tare fermecator, cu centrul vechi plin de stradute inguste, de restaurante si de oameni plimbareti.


 
Stiti povestea din Italia: restaurantele sunt deschise la pranz, apoi la 3 se inchid si se mai deschid abia la 7-8 seara? Aici ne-am lovit din plin de chestia asta, asa ca am dat tarcoale tratoriei pe care o ochisem de pe la 6  paaana la 7 45. Normal, eram morti de foame, incepuse sa ploua, dar oamenii se tineau tare: "Deschidem la 7 30". Pana la urma s-au indurat de noi si ne-au primit - si, dadadada, a meritat sa asteptam!


Se numeste Sicilia in Tavola si va recomand din suflet sa mergeti aici daca ajungeti in Siracusa: e o carciuma mica si intima, cu niste paste facute in casa to die for! Si ieftina, as mai adauga -  pentru 4 persoane care s-au imbuibat cu aperitive si paste si desert si bere - 60 de euro nota de plata.

 (ravioli cu langustine)
 (spaghete cu V-G-P: cu scoici, creveti si fistic)
(pastele lui Alex au fost cele mai simple, cele mai ieftine si cele mai bune - cu ulei de masline, ansoa si pesmet)

A fost o mini-vacanta minunata - plina de bunatati si ras si relaxare! Trebuie sa repetam cat de curand experienta!

* Mai multe detalii despre itinerariu, cazare si costuri o sa gasiti aici 

Etichete: , , ,