Hummus cu Ful Ottolenghi-Style


Recent l-am descoperit pe Yotam Ottolenghi - un tip genial care are in Londra niste magazine minunate, pline de bunatati, si niste retete si mai minunate, pline de influente mediteraneene. Scrie pentru The Guardian si a scos 2 carti de bucate, pe care tocmai mi le-am comandat pe Amazon (can't wait!). I think I'm in love :D


Anyway, aseara, cand am ajuns acasa, nu aveam nici un plan pentru cina, decat sa fie ceva care se face in 10 minute... cand ajunge foamea la os nu mai e timp de finetzuri. Asa ca am incercat o reteta de-a lui care mi-a facut cu ochiul de ceva timp. 


Hummus - easy: arunci in robotul de bucatarie o conserva de naut scursa + 3 catei de usturoi + 4 linguri de ulei de masline extravirgin, sucul de la jumatate de lamaie, 3-4 linguri de iaurt, un praf de chimen macinat, sare si 1 lingura de pasta tahini. Mixezi 1 minut, pana devine fin si cremos si gata!


Partea cu ful-ul e la fel de simpla: incalzesti intr-o lingura de ulei de masline 1 conserva de fasole scursa. Lasi 1 minut pe foc. Apoi opresti flacara, adaugi zeama de la inca o lamaie, jumatate de lingurita de chimen macinat si  4 catei de usturoi (cu atata uz generos de usturoi se mai mira cineva ca imi place mancarea libaneza? + ca sigur nu o sa ma bantuie nici un strigoi, ever :)) )


Asezi humusul pe o farfurie, deasupra pui ful-ul, presari patrunjel tocat si boia + inca un pic de ulei de masline si ... Pam-pam - cina delicioasa < 10 minute! 


Separat am facut si o salata cu rosii, menta si (wait for it....) usturoi :))


Ottolenghi recomanda sa servesti bunatatea asta cu un ou fiert si cu o ceapa taiata in sferturi, asa ca m-am conformat... Si pot sa va spun ca omul stie ce vorbeste! PER-FECT!


 


Etichete: , , , , , ,