Risotto cu Pangrattato Picant

Mi-am dat seama, cu mare surprindere, ca de cand am inceput blogul asta - sa stiti ca lunea viitoare implineste 2 luni! :D - nu am facut inca risotto. Ceea ce este uimitor, pentru ca I loooove risotto! Ocupa un loc fruntas pe lista de "comfort foods" de care va povesteam acum cateva zile.


Exista atatea posibilitati pentru risotto, dar dupa ce am experimentat extensiv, asta a devenit varianta mea preferata. Tot lui Jamie trebuie sa ii multumesc, ofc :D


So, sa ii dam drumul:
Reteta de baza pentru risotto e asta: o ceapa, 2 catei de usturoi si 2-3 tulpini de telina se calesc in 2 linguri de ulei de masine si 25g de unt. (untul pur si simplu face viata mai frumoasa - asta e motto-ul meu...da, da e rau pentru artere, nu zic ca nu, but... it's so damn delicious!).


Asa... mai departe: separat incalziti 1L de supa de pui. Daca aveti facuta in casa, va felicit. Daca nu, dizolvati intr-un litru de apa fierbinte 2 cubulete de supa de pui (evil "E"-uri, but so convenient :p)
Adaugati la ceapa&co 300g de orez, lasati 30 de secunde, amestecand in continuu. Dupa ce orezul devinde translucid, stingeti cu 100ml vin alb. Lasati sa scada vinul (cateva minute), adaugati sare si piper, micsorati flacara si incepeti sa adaugati supa - cate un polonic odata.


Continuati sa adaugati cate un polonic de supa, pe masura ce scade lichidul, mestecand din cand in cand. O sa dureze cam 15-20 de minute. Orezul trebuie sa fie cremos, dar nu prea moale. Creamy, heavenly goodness - that's what we're looking for!
Stingeti focul, si adaugati cam 50g de unt si o mana buna de parmezan ras, si acoperiti cu un capac.


This is when the magic happens: risotto-ul va deveni divin de cremos si aromat... This is magic - I tell you!
Acum, sa va povestesc despre pangrattato: Va trebuie miezul de la doua felii de paine, sfaramitat, 5-6 nuci taiate marunt, fulgi de ardei iute, coaja de la o lamaie si 1 catel de usturoi tocat marunt, sare si piper.

Rumeniti cateva secunde usturoiul intr-o lingura de ulei de masline, apoi adaugati nucile.


Dupa inca 30 de secunde, adaugati painea, coaja de lamaie si fulgii de ardei iute. V-as mai arata poze, dar tocmai in acest moment crucial am ramas fara baterie la aparat  :(( Oricum, ideea e sa le rumeniti cateva minute, pana devin crocante se aurii.

Puneti risotto-ul in farfurii si presarati cu pangrattato. Done!



Enjoy :D

Etichete: , , , , ,