Phad Thai


Desi eram obisnuiti cu mancarea asiatica, cand am fost in Asia de Sud-Est am suferit un mic soc. Mancarea chinezeasca din China nu seamna deloc cu mancarea chinezeasca din restaurantele noastre, sau chiar cu cea din alte restaurante chinezesti din Europa unde am mai mancat. E o cu totul alta poveste. Alta gasca in alta traista... sau alta rata Pekin crocanta... mmm... the good days :D
Ce sa mai spun de mancarea tailandeza. Un soc culturalo-gastronomic :p

Anywayz, I was saying - mancare tailandeza - mie mi-au placut mai toate felurile incercate (si au fost multe), dar Alex a fost cu adevarat impresionat de Phad Thai - pe unde mergeam numai asta manca.

 
Sa va explic - Phad Thai  e probabil the national dish of Thailand si cel mai des intalnit street-food. E un stir-fry cu noodleshi, cu sos de peste, pulpa de tamarind, oua, ardei iute, muguri de soia, +/- creveti/tofu/carne, servit cu alune prajite, coriandru si lime
Asa ca de cand ne-am intors am tot vrut sa reproduc reteta, dar nu am apucat...pana aseara (asta si din cauza ca imi trebuiau muguri de soia si nu am gasit pana de curand - la Metro [yay])

The cast of characters: taietei de orez - cam 100g, 2 linguri sos de peste, zeama de la 1/2 lime, 2 linguri de zahar brun (aici urma sa scriu despre tamarind, dar nu am gasit - daca stie cineva pe unde se gaseste sa ma lumineze si pe mine), 2 linguri ulei de alune, 3 catei de usturoi tocati, 1 ceapa verde, 1 ardei iute, 1 ou, 50g creveti, o mana buna de muguri de soia, 50g alune, coriandru verde


Odata ce va apucati de gatit, totul se desfasoara pe fast-forward, la foc foarte iute, asa ca e bine sa aveti ingredientele pregatite dinainte: usturoiul tocat, ceapa verde taiata, coriandrul si ardeiul iute la fel.

Asa, sa ne apucam de treaba: incingeti bine uleiul in wok. Prajiti alunele sfaramate cateva secunde, apoi scoteti-le pe o farfurie.


Puneti in wok usturoiul...


...dupa cateva secunde adaugati ardeiul iute, si apoi taiteii scursi bine.


Turnati si sosul in wok...


Amestecati un minut, cat sa scada sosul, adaugati si crevetii, mai stir-uiti acolo repede, repede 10 secunde, apoi impingeti taieteii intr-o parte a wokului si in partea ramasa libera mai adaugati cateva picaturi de ulei si spargeti oul.


Amestecati repede pana se coaguleaza, apoi amestecati-l cu noodleshii. Adaugati ceapa verde, o parte din coriandrul tocat si mugurii de soia.


Cred ca v-am obosit deja nu? E una am obosit :p Dar puteti sa respirati linistiti - gata, all done!
Tot ce mai ramane e sa-i punem intr-un bol si sa-i presarat cu alunele prajite sin inca niste coriandru tocat si muguri de soia.


Interestingly enough, tailandezii nu folosesc betigase, ci the good old fork, asa ca faceti ca ei, luati-va o furculita si start eating!



Laew phob gan mai ! - adica "see you soon" ;)


Etichete: , , , ,